2 سال قبل در: آموزش2 نظر
پادکستینگ کار لذت بخشی است. اگر به وبلاگ نویسی علاقه مند باشید قطعا از پادکستینگ هم خوشتان خواهد آمد. میدانم که خیلی از شما دوست دارید بتوانید خودتان پادکست درست کنید. اما شاید به خاطر اینکه زیاد با روش تولید پادکست آشنا نیستید تا به حال دست به کار نشدید. من میخواهم به شما این مژده را بدهم که تولید پادکست اصلا کار سختی نیست و خودتان به تنهایی میتوانید به راحتی پادکست تولید کنید و حتی اگر خواستید میتوانید به صورت رایگان آن را منتشر کنید! بیایید با هم یاد بگیریم که چطور یک پادکست تولید کنیم.
در قسمت اول از این سری آموزشی میخواهم در مورد اساس و پایه پادکستها با شما صحبت کنم. میدانم همه شما الان زودتر دلتان میخواهد که هر چه زودتر پادکست خود را درست کنید و بعد هم آن را منتشر کنید. اما قبل از اینکه بدانید چطور این کار را انجام دهید باید بدانید که چرا میخواهید این کار را انجام دهید. دلیل و هدف پادکست از خود پادکست بسیار مهمتر است.
پس قبل از اینکه به فکر درست کردن پادکست باشید چند روزی را وقت بگذارید و به این سوالات فکر کنید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید:
چرا میخواهم پادکست بنویسم؟
در مورد چه موضوعی میخواهم پادکست درست کنم؟
پادکستهایم معمولا چند دقیقهای خواهد بود؟
هر چند وقت یک بار پادکست جدید منتشر خواهم کرد؟
وقتی به این سوالات فکر میکنید این نکات را هم در نظر داشته باشید:
پادکست بر خلاف آنچه برخی فکر میکند درست مثل وبلاگنویسی سود مالی چندانی ندارد. شاید بتوان مقدار کمی درآمد از آن به دست آورد ولی درآمدش آنقدر نیست که بخواهید با آن زندگی خود را بگذرانید. پس اگر برای کسب درآمد به پادکستینگ روی آوردهاید همین حالا از تصمیم خود صرف نظر کنید. پادکستینگ هم مثل وبلاگنویسی باید بیشتر به خاطر علاقه به این کار باشد. وبلاگنویسهای موفق مینویسند تا دانش و گفتههای خود را به صورت نوشتاری به مخاطبان خود منتقل کنند و از این کار لذت میبرند. برای موفقیت در پادکست هم باید با علاقه کرد کرد، علاقه به اینکه حرفهای گفتنی خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
موضوع پادکست نباید پراکنده باشد. از این نظر هم پادکستینگ خیلی شبیه به وبلاگنویسی است. در وبلاگنویسی توصیه میشود موضوع وبلاگ یک موضوع خاص باشد و جوری نباشد که در آن بتوان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کرد. ضمنا موضوع باید جالب و جذاب باشد و به اندازه کافی مخاطب داشته باشد. پادکستینگ هم همینطور است. سعی کنید تنها یک موضوع جذاب برای پادکست خود انتخاب کنید، موضوعی که در آن حرفی برای گفتن داشته باشید.
مدت زمان پادکست بسیار مهم است. تجربه نشان داده پادکستهایی که بیشتر از ۳۰ دقیقه زمان داشته باشند، کمتر شنیده میشوند. توصیه این است که پادکست خود را زیر ۳۰ دقیقه به اتمام برسانید.
اگر میخواهید هر روز یک قسمت جدید برای پادکست خود منتشر کنید سعی کنید همیشه این کار را انجام دهید و حتی یک روز را هم جا نیاندازید. اگر هفتهای پادکست منتشر میکنید سعی کنید همیشه هر هفته برنامهتان آماده باشد. هر طور برنامهریزی میکنید باید سعی کنید در آینده هم پادکستهایتان به طور منظم و سر زمان مقرر منتشر شوند. منظم منتشر شدن پادکست باعث افزایش مخاطبان آن میشود.
برای قسمت اول تا همینجا کافی است. چند روز خوب به این موارد فکر کنید و وقتی به نتیجه رسیدید به گویا آی تی بازگردید تا قسمت دوم این سری آموزشی را بخوانید. در قسمت بعد در مورد ساختار پادکست با شما بحث خواهم کرد. منتظر باشید…
گرداوری شده توسط سایت پی سی 20
مقالات پیشنهادی علمی از سایت های مرجع
بررسی نقش اثرات متغیرهای کلان اقتصادی بر سرمایه گذاری (مطالعه موردی ایران)
بررسی تطبیقی سیر تحول شعر و معماری سنتی ایران
خانواده درمانی بر ارتباط زوجین
ارائه چارچوب و استاندارساز تبلیغات الکترونیکی جهت جذب مشتری در تجارت ایران
بررسی تاثیر بانکداری الکترونیکی در کاهش هزینه ها و رفاه اجتماعی مناطق روستایی مطالعه موردی: استان اذربایجان شرقی براساس پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیام نورتهران
Karyological study of the Caspian bent-toed Gecko Cyrtopodion caspium (Sauria: Gekkonidae) from North and North-Eastern of Iran
ارزیابی و امکان سنجی بکارگیری سیستمهای هوشمند (ITS1) در صنعت حمل و نقل زمینی ایران
بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند و رضایت مشتری مورد مطالعه: مشتریان برند تیرک
طراحی و پیاده سازی سیستم جامع مدیریت دانش در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
بررسی میزان مصرف بیش از حد بهینه کود در نقاط مختلف کشور
گرداوری شده توسط سایت پی سی 20
- ۹۵/۱۰/۰۷